Gå til hovedindhold

Borgerservice

Læs mere om udviklingen af Borgerservice i Aabenraa Kommune her.

18. jan. 2024

Indhold

    Aabenraa Kommune har ambition om at have landets bedste Borgerservice. Derfor har vi udarbejdet udviklingsstrategien "Fremtidens Borgerservice 2025-2026" som er en videreudvikling af den første strategiske udviklingsplan for Borgerservice i Aabenraa Kommune, som var gældende for årene 2023-2024.

    Når vi skriver, at vi vil være ’landets bedste Borgerservice’, er det ikke noget, vi forventer at kunne måle eller dokumentere. Det skal derimod opfattes som et udtryk for vores ambition om konstant at forbedre os, at bygge videre på det, vi gør godt, samt at sikre, at Borgerservice deltager i den løbende dialogiske udvikling af Borgerservice på nationalt plan til gavn for hele kommunen.

    Strategien har tre principper:

    • Tilgængelighed,
    • Kommunikation og
    • Bæredygtig udvikling

    Med følgende målsætninger:

    • Borgerservice er den imødekommende og nemme indgang til kommunen.
    • Borgerservice arbejder for et inkluderende digitalt samfund.
    • Borgerservice samarbejder til gavn for borgere.
    • Borgerservice er en attraktiv arbejdsplads med kompetence og tilfredse medarbejdere.

    Ved strategiens udløb evalueres og tilpasses den for de kommende år.