Indsamling
Valgbestyrelsen har vedtaget nedenstående retningslinjer for indsamling på valgstederne i Aabenraa Kommune. Valgbestyrelsen har vedtaget nedenstående retningslinjer for indsamling på valgstederne i Aabenraa Kommune.
Ansøgninger kan sendes til valg@aabenraa.dk
-
Ansøgning om indsamling skal være indgivet senest kl. 12.00, 7 dage før valgdagen, det vil sige tirsdag den 11. november 2025.
-
Indsamlingen skal have et almennyttigt formål.
-
Indsamlingen skal foregå uden for selve valglokalet og må således ikke forstyrre valghandlingen. Der må ikke rettes henvendelse til vælgerne.
-
Indsamlingen skal ske i overensstemmelse med reglerne i Indsamlingsloven. Det er ansøgerens pligt at indhente eventuel tilladelse ved Indsamlingsnævnet og sikre, at eventuelle vilkår for tilladelsen overholdes.
-
Den ansøgende forening eller organisation må ikke være aktiv deltager i en valgrelateret kampagne eller valgrelateret offentlig debat op til valget.