Vedligeholdelsespulje til forsamlingshuse
Læs mere om Vedligeholdelsespulje til forsamlingshuse i Aabenraa Kommune her.
Baggrund
Aabenraa Kommune har afsat en pulje til vedligeholdelsesopgaver i forsamlingshuse med henblik på at støtte den frivillige indsats.
Formål
Vedligeholdelsespuljen medvirker til at gøre rammerne til afvikling af arrangementer i forsamlingshuset mere nutidige. Puljen supplerer indsatsen i forhold til vedligeholdelsesmæssige opgaver, bestyrelsen prioriterer udført med henblik på at skabe mere liv i forsamlingshuset. Puljen kan også supplere andre finansieringskilder.
Målgruppe
Forsamlingshuse eller huse med forsamlingshuslignende funktioner, der stiller lokaler til rådighed for lokalsamfundet til aktiviteter, gratis eller mod et symbolsk beløb, kan søge puljen. Det gælder dog ikke for privatejede forsamlingshuse.
Kriterier
Puljen kan søges til vedligeholdelsesopgaver og reparationer i forhold til bedre brugeroplevelser og energiforbedringer i forhold til bæredygtighed. Desuden kan puljen supplere som bidrag, når der søges fonde til større renoverings- og vedligeholdelsesprojekter. Puljen kan ikke søges til udvidelse eller ombygning af ejendommen.
Puljen er på 0,500 mio. kr.
Proces
Med baggrund i godkendte kriterier og retningslinjer, kan forsamlingshuset indsende ansøgninger til vedligeholdelsespuljen via Aabenraa Kommunes booking- og foreningssystem Conventus.
Egenkapital og Ultimo likviditet
Forsamlingshuset skal i ansøgningen oplyse såvel egenkapitalen som ultimo likviditeten fra det seneste årsregnskab for at komme i betragtning til puljen.
Tidsplan for ansøgningsprocessen
25. januar: Sidste frist for ansøgning til vedligeholdelsespuljen via Conventus
Marts: Kultur- og Fritidsudvalget prioriterer ansøgningerne
30. april: Alle tilskud er udbetalt
Bent Thomsen
Telefon: 7376 7147
E-mail: bct@aabenraa.dk