Gå til hovedindhold

Vil du klage over Tandplejen?

Der kan være tilfælde, hvor du ikke er tilfreds med den behandling, du har fået i Tandplejen.

5. aug. 2025

Indhold

    Hvis du har oplevet en ikke tilfredsstillende behandling i Tandplejen, opfordres du i første omgang til tage en snak med personalet på den klinik, hvor du har modtaget behandlingen.

    Det gælder også ved problemer og tvivlsspørgsmål undervejs. En dialog kan hjælpe med at give dig en afklaring og svar, og vi ser det som den bedste mulighed for at finde løsninger på det konkrete problem og tilbyde den bedst mulige sundhedsfaglige behandling i Aabenraa Kommune.  

    Som patient i det offentlige sundhedsvæsen har du forskellige muligheder for at klage over Tandplejens serviceniveau, personalets optræden og over den sundhedsfaglige behandling/vejledning.

    Du kan søge erstatning, hvis der er opstået skader i forbindelse med din tandbehandling. 

    Klagevejledning  

    Har du spørgsmål eller vil klage over det kommunale serviceniveau, behandlingen eller personklager kontaktes konst. overtandlæge Susanne Lund-Hansen slu@aabenraa.dk eller specialtandlæge i Søren Skov (tandregulering) ses@aabenraa.dk 

    Klager over sundhedsfaglig ydelse eller patientrettigheder:  

    Styrelsen for Patientklager er een samlet indgang, hvis du vil klage over den sundhedsfaglige behandling/vejledning i det danske sundhedsvæsen eller brud på dine rettigheder som patient. En klage til styrelsen kan dog aldrig udløse en erstatning.

    Læs mere og find vejledning i at klage her 

    Hent klageskema hos Borger.dk

    Patienterstatningen
    Hvis du har fået en skade på grund af komplikationer, fejl eller mangler i behandlingen, kan du søge erstatning. Læs mere på patienterstatningen.dk/tandskader.