Bygningsforbedringsudvalget
Bygningsforbedringsudvalget bevilliger penge til istandsættelse af bevaringsværdige ejerboliger, andelsboliger og forsamlingshuse i Aabenraa Kommune.
Udvalgsmøder i 2023
Bygningsforbedringsudvalget afholder i 2023 møder på følgende dage:
- 2. marts (ansøgningsfrist 1. februar)
- 1. juni (ansøgningsfrist 1. maj)
- 5. september (ansøgningsfrist 7. august)
- 30. november (ansøgningsfrist 1. november)
Materialet skal være modtaget i Plan & Udvikling ved ansøgningsfrist, for at kunne komme i betragtning til støtte.
Udvalgets medlemmer
Kommunale repræsentanter
Christian Panbo (A)
Løgumklostervej 311
6200 Aabenraa
Telefon: 7462 6674
Mail: cp@aabenraa.dk
Suppleant: Egon Madsen (A)
Søren Frederiksen (V)
Sdr. Landevej 16, Kliplev
6200 Aabenraa
Telefon: 2442 8272
Mail: sfr@aabenraa.dk
Suppleant: Rasmus Andresen (V)
Varetagelse af grundejerinteresser
Jette Hedegaard, Suppleant Poul Erik Jensen. Udpeget af Andelsboligernes Interesseorganisation.
Elise Marloth, Suppleant Bodil Phillipsen. Udpeget af Aabenraa Grundejerforening.
Varetagelse af bevaringsinteresser
Erik Dahlgren, Aabenraa Byhistoriske forening, suppleant Vagn Kristensen. Udpeget af Plan, Teknik & Miljø til varetagelse af bevaringsinteresser.
Udvalgets baggrund
I henhold til Lov om byfornyelse og udvikling af byer §30, har Byrådet den 28. februar 2007 besluttet, at nedsætte et Bygningsforbedringsudvalg, som yder støtte til bevaringsværdige ejerboliger, andelsboliger og forsamlingshuse.
Bygningsforbedringsudvalget består i henhold til Byfornyelsesloven af 5 medlemmer:
- 2 kommunale repræsentanter
- 2 medlemmer til varetagelse af grundejerinteresser
- 1 medlem til varetagelse af bevaringsinteresser.
Medlemmernes funktionsperiode følger den kommunale valgperiode.
Relaterede sider
Plan
Telefon 7376 7774
Mail: plan@aabenraa.dk
Ovenstående e-mailadresse må ikke indeholde personlige oplysninger. Skal du sende personlige oplysninger sikkert kan du gøre det her fra e-Boks.